LauraKiijärvi Asiallisesti liberaali

Oikorata Lohjan ja Vihdin kautta Espooseen

Länsi-Uusimaa on saatava ratayhteyden piiriin. Uusimaa toimii Suomen talouden veturina, mutta suuret asuinkunnat kuten Vihti ja Lohja ovat liikenteeltään edelleen kumipyörien varassa. Uusimaa on jo nyt yhtenäistä työssäkäyntialuetta, joten sekä taloudellisista että ympäristösyistä liikenteen painopistettä tulisi siirtää raideliikenteeseen.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä: Länsirata, Salon oikorata, Tunnin juna. Kaikki nämä kuitenkin tarkoittavat sujuvaa ja nopeaa junayhteyttä Turusta Salon, Lohjan ja Vihdin kautta Helsinkiin. Rata helpottaisi työssäkäyvien, opiskelijoiden ja muiden kulkijoiden liikkumista ja sujuvoittaisi arkea. Rata myös yhdistäisi koko Etelä-Suomen yhdeksi talous- ja työssäkäyntialueeksi. Tämä tarkoittaisi laajempaa työvoiman tarjontaa ja yritysten toimintaedellytysten parantumista.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Jouko Silvennoinen

Oikorata Kemistä jäämerelle on ainoa teollisuutta ja yritystoimintaa kannattava vaihtiehto , suora yhteys aasiasta eurooppaan no ei aivan suora mutta tulevaisuudessa lyhin.

Toimituksen poiminnat